WELCOME TO MY BLOG

just for sharing...

Friday, November 19, 2010

Mendaftar sebagai budak form 6

10.05.2010
Pada pagi tu suasana sungguh hening.Terdengar kicauan burung tu mendayu dayu seolah olah sedih mengenangkan nasib aku.keh2.....Mana taknya,orang lain duk sibuk nak p daftar matrik,aku pulak sibuk nak p daftar budak form 6.Adui,dah la pagi tu terpaksa g sekolah lama sebab nak ambil tandatangan pegetua.Moral down sungguh masa tu bila ada sorang cikgu ni tanya aku dapat sambung belajar kat mana.Dengan muka ala2 Charlie Caphlin aku jawab dengan selamber.'FORM 6'.Apa lagi,kantoi la aku dengan cikgu xdapat g belajar jauh2.Malu woo......Lepas ja ciap ambil tandatangan Pengetua,aku terus blah dari kawasan zon merah tu.
  Pada pagi tu jugak lah,aku kena g daftar form 6 kat sekolah berdekatan.Masa tu  xad semagat p0n.Tapi,dengan kekuatan yang ada,akhirnya selesai jugak mendaftar sebagai budak form 6.Biasa lah kan?Secara majoritinya ramai masyarakat pandang rendah ngan  bebudak form 6 ni.Lebih2 lagi form 6 sains.Aku p0n heran kenapa ramai masyarakat pandang rendah ngan form 6,sedangkan sub topik form 6 ni lebih susah kal0 nak dibandingkan ngan matrik.So,mestilah budak form 6 ni lebih pandai dari bebudak lain sebab mata pelajaran dye lebih mencabar.Lagip0n,sistem pembelajaran form 6 ni hampir sama dengan sistem pembelajaran A level.Kenapa masyarakat harus perlekehkan form 6?Aku p0n heran.
 Selepas sebulan menjadi budak form6 ni,aku dapat pula tawaran ke program matrikulasi.First tu,aku xrasa hingin p0n nk pegi sebab hati dah terikat ngan form 6.Tapi,setelah dipertimbangkan dengan akal yang waras,aku rasa ingin nak jadi pelajar matrik.Lagip0n matapelajaran form 6 susah nak cover.Bukan xnak sahut cabaran form 6,tapi aku xnak pisang berbuah dua kali.

No comments:

Post a Comment