WELCOME TO MY BLOG

just for sharing...

Monday, November 15, 2010

Peristiwa 13 Disember 2004

Tanggal 13 Disember 2004,
satu sejarah hitam telah menimpa aku sekeluarga,pabila abang kesayangan ku telah kembali ke rahmatullah....~Al-Fatihah~
Pada pagi tu,kami sempat menonton CD bersama sama.Aku p0n dah xingat tajuk CD tu pedye.Ok.Berbalik pada cerita tadi,nak dijadikan kisah ni,abang aku tu ajak la aku g tengok air banjir di sekitar kawasan kampung yang semakin dinaiki air.Sekeliling kampung aku tu bulih dikatakan macam pulau sebab sekeliling penuh ngan air.Kami terpaksa merentasi rel ketapi sebab itulah satu satunya jalan alternatif yang xpernah kena banjir.Masa dalam perjalanan pulang,ntah kenapa abang aku suruh kami berpecah dan berjumpa balik kat rumah.
 Tunggu punya tunggu,abang aku masih x jugak balik rumah.Ayah aku pada masa tu mula megesyaki sesuatu telah terjadi dan segera memanggil orang kampung.Aku masih ingat lagi,ayah akulah mula2 mencari abangku yang tempat dipercayai hilang.Pada masa tu orang kampung mula memenuhi tempat kejadian dan beberapa orang turut membantu ayahku mencari.Masa tu umur aku baru doblas tahun dan baru ja lepas terima keputusan UPSR.
 Aku baru tahu,rupa rupanay itulah perpisahan yang terakhir buat aku dan abangku.Kami bukan berjumpa di rumah,tapi mugkin disana nanti.
 Sejak peristiwa tu,aku macam hilang tempat untuk gelak ketawa.Abang ku satu satu nilah suka wat lawak n aku anggap dyelah yang terbaik dalam keluarga aku.Aku pernah dengar orang cakap,kebiasaannya,orang yang terbaik lah yang selalu akan pergi dulu daripada kita.Sebab mugkin Allah lebih menyayangi dye.Sekarang,benda tu sudah terjadi 6 tahun yang lepas.

Ok lah.aku rasa itulah peristiwa paling hitam dalam hidup aku.

No comments:

Post a Comment